سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترفند،نرم افزار،آموزش و....

آموزش مقدماتی کار با ویندوز 2

برای دیدن آموزش مقدماتی 2 به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

به نام خدا

 

آموزش مقدماتی کار با ویندوز 2

 

·       راه اندازی کامپیوتر

برای راه اندازی کامپیوتر در ابتدا باید دکمه اصلی کیس را بزنید وقتی سیستم در حال با لا آمدن است  برنامه های از پیش تعبیه شده که در بایوس

ذخیره شده اند شروع به برسی اجزای سخت افزاری سیستم می کند.

  ورود به ویندوز xp (Log On): ویندوز Xp به گونه ای طراحی شده است که  چند کاربر به طور غیر هم زمان از آن استفاده کنند که برای این کار ویندوز

برای هر کاربر یک نام کاربری می سازد که در ادامه آموزش ها برای ساخت آن توضیح داده می شود .

·       اصول ابتدایی کار در محیط ویندوز Xp

برای اینکه بتوانید با محیط ویندوز ارتباط برقرار کنید باید با بعصی اصطلاحات آشنا شود که در زیر به آنها اشاره می کنم:

1.  کلیک(click): به یک بار فشردن کلید سمت چپ موس و رها کردن آن کلیک می گویند که از آن در ویندوز برای انتخاب هر شی استفاده می شود.

2.  دابل کلیک(double click):به دو بار فشردن پی در پی کلیک چپ موس دابل کلیک می گویند که برای فعال کردن هر شی در ویندوز به کار می رود.

3.  کلیک راست(Right click):فشار دادن و رها کردن کلیک راست موس را گویند که برای فعال کردن منو های میانبر به کار می رود.

4.  کشیدن و انداختن(Drag and Drop):کلیک بر رو یک شی و نگه داشتن آن تا رسیدن شی به مقصد مورد نظر.

·       آشنایی با آرگونومی

1.  با توجه به اینکه بیشتر کاربران در محیط های سر بسته و فضا های کوچک کار می کنند،بهتر است محیط کار به سیستم تهویه مطبوع مجهز و از نور کافی بر خوردار باشد و به منظور جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن،کف پوش اتاق از جنس پلاستیک یا چوب باشد.

2.  صفحه نمایش را در محل مناسبی قرار دهیم که بدن کاملا راست و ستون فقرات به طور مستقیم قرار گیرد. چشم ها باید با صفحه نمایش روی یک خط مستقیم باشد.

3.  به تناوب از پشت میز کامپیوتر برخاسته و استراحت کنید. می توانید با نرمش های ساده، گردن،بازو،مچ،دستها و پا ها را حرکت دهید.

4.  پشتی صندلی باید به هر زاویه ای قابل تغییر بوده و به وضعیت دلخواه درآید. ارتفاع پشتی باید به نسبت قد افراد قابل تنظیم و کمی مقعر باشد.

5.  پا ها را طوری قرار دهید که با بدن زاویه ی 90 درجه بسازند.از زیرپایی استفاده کنید تا از بی حسی ناشی از آوزان ماندن پا جلو گیری کند.

6.  فاصله ی چشم تا صفحه نمایش بین 50 تا 70 سانتی متر باشد. برای جلو گیری از خستگی چشم،از صفحه نمایش با شدت نور با لا استفاده نکنید. هر چند وقت یک بار به اجسام در فاصله دور نگاه کنید.

7.  از میز صندلی با اندازه ی قابل تنظیم و از جنس مناسب استفاده کنید. ارتفاع کف صندلی از زمین حدود 40 تا 60 سانتی متر (بسته به قد کاربر) و ارتفاع میز کامپیوتر از زمین حدود 70 سانتی متر تنظیم شود.